11 Temmuz 2008 Cuma

Mavi bilye

Yeterince uzağa gitsek...sonra dönüp dünyaya baksak.
Bir dolu gezegenin, göktaşının, yıldızın arasında mavi mavi parlayan, salına salına dönen dünyamızı bambaşka bir gözle izlesek.
Bütün bildiklerimizi unutsak.
Bize öğretilmiş olanları
başkalarının deneylerini, deneyimlerini
ve kendimizinkileri de.

Ne hissederdik?

O mavi top, ufacık minicik mavi bir canlı gibi mi görünürdü gözümüze?
Onun üstünde milyonlarca, milyarlarca, farklı canlı olduğunu farkedebilir miydik?
Yoksa sadece tek bir canlı "dünya" mı çarpardı gözümüze?

Bildiğimiz kadarıyla,
bize öğretilen kadarıyla
şu ana kadar edindiğimiz bilgiler kadarıyla

O Mavi gezegen
uzayın içinde biryerlerde,
atmosferle çevrili, 3/4'ü suyla kaplı, kendinden çok daha büyük bir ışık kaynağının çevresinde dönüyor.
Geceleri karanlıkta olmasın diye ona ışık tutan bir Ay'ı var.

Bu nasıl şey?
İnsan düşündükçe hayran oluyor.
Beraberinde müthiş bir yalnızlık duygusu yaşıyor.

Halbuki yalnız değiliz.
Uzaktan baktığımızda tek bir canlı sanacağımız o dünyada bizlerle birlikte yaşayan pek çok canlı var.
Bitkiler, hayvanlar, mikroorganizmalar ve diğer insanlar.

Sen kendi çıkarına bak dedi dün akşam bir arkadaşım bana.
Sen kendi çıkarına bak.
Sen kendi çıkarına bak.
Gerisi seni ilgilendirmez.
Haksız mı?
değil

Haklı mı peki?
Asla değil.
Asla.

Dünyaya bir kerecik uzaktan bakabilse anlayacak:
Çıkarlarımız ortak.
Çıkarlarımız ortak.
Çıkarlarımız ortak...

16 yorum:

burdasaklaniyorum dedi ki...

haklı mı? düşünüyorum.
haksız mı? düşünüyorum.
bilemedim.
evet bazen kendi çıkarlarımıza bakmak zorundayız. ama kendi çıkarlarımız bazen başkasının çıkarını gözetmek de olabilir.
bazen sırf başkası yüzünden kendimizi göz ardı ederiz ve bu tamamen kendimiz için yaptığımız bişeydir.
ne dedim bilmiyorum.
öyle dedim işte.

laleninbahcesi dedi ki...

o mavi bilye hep dönsümn hep yaşanır olsun. Bi de çocukluğumuzda ki gibi olsun accık da. İnsanlığın çıkarı önemli olan, insanlığın çıkarına olan zaten kendi çıkarın bence . Sevgiler bıraktım

Zamandan Sızan dedi ki...

Ne güzel bir sayfa olmuş Ünsal burası..Ben geçikmeli ziyaretim için tekrar özür dilerim..
Blogcudaki arkadaşlarımız hep gelmiş blogspota iyi yapmışsınız..Senin blogundan takip ediyordum zaten benim için daha kolay olacak onları okumak..çok öptüm seni..

uctemmuz dedi ki...

burdasaklanıyorcuğum:

Heh he...anladım ben. :)

Laleciğim:
Çocukluğumuzdaki gibi olsun yaaa... Temiz kalpler, dokuz kiremit, ve saklambaç olsun.:) Güvenli ve huzurlu olsun. Biri bana sadece kendimi düşünüyorum deyince kaçasımmm geliyor...

Kıymetim:

Sağol :)Antalyadaymışsın, pek sevindim senin için...
Daha sık görüşmek üzere...:)

Ece dedi ki...

Kendi çıkarına nasıl bakabilir insan? Bakabilir mi? Çıkar dediğin şey ne ki?
Ben o kelimeyi anlamadım..
Sevgiyle

uctemmuz dedi ki...

Çok, çok ilginç bir konuşmaydı benim için Ece...Gözlerim kocaman olmuş ses çıkaramadan dinledim.Bir de öfkeliydi bunları söylerken. Bana değil, birşeylere...Sadece "Sakin ol, bir gün düşersen ben yanında olurum ama başkalrını da yanında istiyorsan böyle düşünmekten ve konuşmaktan vazgeç" diyebildim.
Anlamadıysa da anlar bir gün. Umarım iyi şekilde...

Adsız dedi ki...

" Kendi çıkarlarına bak .. " içinde bencillik, kızgınlık barındıran bir cümle ..
Bunu yapabilmek ne kadar doğru ya da mümkün ?
Yalnız değiliz çünkü ..
Başkalarını düşüneceğine, kendini düşün ..
Kendin için yaşa demek istemiş olabilir belki ama ..
Başarmak zor ..

Sevgiler Ünsalcım :)
Güzel geçsin hafta sonun ..

sensizken dedi ki...

KENDİ ÇIKARINA BAK'ın sonuçları:
Bozulan karakterler, bozulan düzen, bozulan ilişkiler, Kardeşi kardeşe düşüren,iki yüzlü insanların çoğalmasına neden.

:) çooook güzel yazmışsın... Çıkarlarımız ortak amaaaa, paylaşmak isteyen varmı bakalım.
Dünya bize dar geliyooooooo:)
Uzaya bir çıksak; iyi olacaz daaaa çıkamıyoz işte:
Kucak dolusu sevgileeeeeeer.

uctemmuz dedi ki...

Maviciğim...konuşma aslında siyasi temelliydi ;)
Güne uygundu yani...
Bize uygun değildi sadece...:)


sensizkenciğim uzayı da...en azından çıkabildiğimiz kadarını...çöplük yapmış benzer zihniyetteki insanlar...Hayırlısı...
Benden de sevgiler canım benim...:)

kumhavuzu dedi ki...

bugün bunun farkında olan insanlarla birlikte, farkında olmayanları izledik..ne kadar kaçmaya izole etmeye çalışsakta kendimizi..onlar her yerdeydi..

zeya dedi ki...

Ortak çıkara bakmayı bir öğrensek herşey çok güzel olacak.
Öpüyorum :):)

uctemmuz dedi ki...

kumum:
her yerdeler...çoğu da ne yaptığının farkında bile değil...

zeyacığım:
Hoşgelmişsin yeniden...geliyorum ziyarete...
Ben de öperim çok...:)

geçkalmadımki dedi ki...

Çıkarlarımız ortak...
Başkalarının çıkarlarını düşünerek yaşamımızı yönlendirmek ve bunun sonucunda başkalarının çıkarına dolayısıyla başkalarının mutluluğuna sebep olmak ve o nedenle mutlu olmak da bizim çıkarımız olmazmı ki ...
:)
Vee aslında hep birlikte gelecek neslin çıkarlarını düşünüp birşeyler yapabilsek, biz gittikten sonra onların daha iyi bir dünyada yaşayabileceğini düşünerek sevinsek bu da bizim çıkarımız olsa..
ay çıkamayacağım bu konudan, ben çıkıyorum ...
Sevgiler...

uctemmuz dedi ki...

Gayetle güzel çıkmışsın konunun içinden geçkalmadımkiciğim...:)

Adsız dedi ki...

bir toz zerresinin üzerinde bir şehir ve içinde yaşayanlar..
onları duyan sadece bir fil yavrusu..
horton..
çizgi film..

bir insan bir insandır..
ne kadar ufak olduğunun önemi yoktur deyip duran dünya şekeri bir fil..
bulup izlemelisin oğluşla..

sevgiler.. ataletten..

uctemmuz dedi ki...

İzleyelim :)
Kahramanlarım da değişti ataletciğim...
Gökyüzünün düştüğüne herkesi inandırmaya çalışan Cesur civciv

Geçmişte her şey ne kadar güzeldi, buzların üstünde oynayıp duruyorduk. Aaaa o dündü değil mi? diyen Buz Devri'ndeki Tembel Hayvan.

Aşkı için güzelliğinden vazgeçen Shrek'in sevgilisi fıstık Dev...

Horton'u da severim eminim...:)