14 Ağustos 2010 Cumartesi

eski yeni zamanlar, benim gözümden

nereden başlayayım?

Tv'de özellikle ya da sinemada filan...yeni bir yıldız adayı var mı dikkatinizi çeken?

benim yok. bunu ara ara düşünürüm. neden yok?

güzel kızlar, yakışıklı erkekler var...az bir kısmı yetenekli belki de.
ama yıldız değil hiç biri.
hiç birinin hayat hikayesini merak etmiyorum.
ne yapacakları, ne yapmak istedilleri beni ilgilendirmiyor.

Bu ilgiyi sağlayan şey ne olabilir?
Yeni bir yüz gördüğümde onu neden merak ederim, düşünceleri, yapmak istedikleri benim için neden önemli olur?

bunu sağlayan nedir? hangi duygudur?

amatörce yani kendimce cevaplarım:

o kişide beni hatırlatan bir şeyler olmalı.
benim hayallerimi, gençliğimi, hislerimi...

o başardıkça ben başarmış gibi olmalı,
o kırıldıkça ben kırılmış gibi üzülmeliyim.

başarsın istemeliyim.

ben tek kişiyim, demek o kişide hepimizi hatırlatan bir şeyler olmalı...ki yıldız dediğimiz şey olsun.

ona bazen kızmalı, bazen hayran olmalıyız.

hata yaptığında hepimizin onaylayacağı bir duygu için hata yapmış olmalı.
misal aşk için.
ki onu anlayıp, bağrımıza basmaya devam edebilelim.
mantıksız bile bulsak, ah canım diyebilelim.

peki bunu sağlayan ne?
nasıl hepimizden biri olabilir o küçük hanım, küçük bey?

bir şey diyeyim:

çekirdek aileden o yıldızın çıkması çok çok küçük bir ihtimaldir.

sadece anne babasını ve varsa kardeşini tanıyarak büyümüş bir çocuk nasıl hepimize birden benzesin ki?

anane,babanne, dedeler, dayılar, halalar teyzeler...yeğenler hatta çok önemli bir unsur yengeler...
bunları tanımadan büyümüş çocuk toplam 3 ruh halini yakından tanıyabilmişken nasıl olsun da hepimiz olabilsin?

yengeler gerçek... abilerim, ablalarım.
onlar hayatımızda.
bizzatihi bir çoğumuz kendimiz yengeyiz ve yenge olmanın ruh hallerini yaşıyoruz.

karıştı mı?
hayır. karışmadı.

insan halleri önemli olan.
insanlık durumları.

insan olmanın çok sayıda seçenekleri, duygu durumları.

sen ablam...
kadınsın, eşsin, annesin, belki hala, belki teyzesin.

her birinin farklı getirileri var.
bir insan çok insan.
herkes için farklı bir insan.
ve abiciğim sen.
kaç kişisin?

baba, kardeş, evlat, işveren, işçi, yeğen...bilmem daha kimsin.

kendini 2 oda bir salon eve hapsettiğinden beri
ve
insanları tanıdığın tek yer Tv olduğundan beri
sen
hiçkimsesin.

babalığın haz vermiyor, işçini tanımıyorsun.

yan evdeki sifonunun sesini duyduğun komşu ne yedi haberin yok.
yemek yerken ki güzel anılarından bihabersin.
sifonunu duymak bu nedenle seni rahatsız ediyor. güzel anlarını göremedin çünkü.

Geniş ailede büyüyen çocuk, komşularını tanıyan çocuk, bebeliğini sokakta bilye peşinde geçiren, arkadaşlarıyla küsüp barışmayı öğrenmiş çocuk...işte o hepimiziz.

ben kendimize ettiğimiz bu zulmü kavramakta zorlanıyorum.

o komşularla geçirilen zaman nasıl güzel bir zaman bilseniz.

o anlamsız uzuuun muhabbetlerde, sıcağı, soğuğu birlikte geçirmekte nasıl bir keyif gizli bilseniz.

Allah aşkına ufak mı geldi bu keyif?
Bu kadar mı anlamlı hayatlarınız var?
hepimiz mi dahiyiz de...her gün yeni bir icat keşfeden bilimadamlarıyız yoksa?
Vaktimiz yanımızdakine an'ımızı bile vermekten imtina edeceğimiz kadar az mı?

temiz kalpler klübü kurmak istiyorum yeniden.

benim şükür...komşularım ve akrabalarım var.
eminim bir çoğunuzun da vardır. lafım ortaya. çünkü bir sorun olduğu belli hayatımızda.

onlarla birlikte geçirdiğim anlara değer...
tüm çabama, sabrıma, emeğime değer.

Ve benim çabam, sabrım, emeğim...onların bana gösterdikleri emeğin yanında solda sıfır kalır.

Allah hepsinden razı olsun.

Komşumun oğlu İlkerin gelip de bana hükümranlık kurmasına bayılıyorum.
Tek lafıyla beni çatlayana kadar güldürebiliyor çünkü.

Annem soruyor kendisine:
"Oruç tuttun mu ilker?"
Cevap:
"Tutmadım İnşallah."
:)))

Bağlayayım. en azından deneyeyim...

domatesler gibi tvdeki yıldızcıklar.
genleiyle oynanmış, vaktinden önce büyümüş, su ve hormon salatası.
bunun için benim bir yıldız adayım yok.

4 yorum:

.. dedi ki...

hiç gülecek halim yoktu.
ta buradan beni bile güldürdü ilker
öperim onu.
bi de sıkı sıkı sarılırım sana.
8)

uctemmuz dedi ki...

ay deli O..)akıllı bıdık.

bacon dedi ki...

hey gidi gunler hey:)

uctemmuz dedi ki...

samimiydim ben yazarken.daha fazlasını yapamam ki bacon.:)