13 Mart 2012 Salı

yolun ortasındaki kısa çizgiler sollama izni verir, mersi

işçi statüsünde bir memur olarak çalışırken..(böyk.. yazının ilk cümlesine bakıp kaçma sakın sevgili okuyucu ya da ne bileyim kaç) sabah 8:30, akşam 18:00 mesaisini öfleye püfleye doldurmaya çalışırken sıklıkla kurduğum bir hayalim vardı:

Bir otobüste yolculuk yapıyorum..yolum uzun. hava çok soğuk değil ama serin ve kapalı..hatta yağmur yağıyor hafifçe. Bense cam kenarında oturmuşum, elimde bir neskafe fincanı var, düşünüyor, içiyor, düşünüyor, dışarı bakıyor, içiyorum.

Cam kenarından bitmek bilmeyen kırlar, ovalar, dağlar, küçük evler, insanlar, çobanlar, koyun, keçi sürüleri, satıcılar, arabalar,tarlalar geçiyor.

Bense sadece oturuyorum.

O işyerinin tekdüzeliğinden bu hayalle kaçardı gencecik bedenime hapsolmuş ruhum.

Bugün bu hayalim gerçek oldu.

İşin tuhafı önce farketmedim. Yani bir hayalimin olsun, gerçekleştiğini diyorum; farketmedim. Sonra az düşününce vay be dedim. bir hayal gerçekleşiyor.

şu an küfredebilirim.

Önümde her zamanki gibi iki yol var. ya da ben diğer yolları göremeyecek kadar aptal bir insanım ve her şey bu aptallığımın cezası, bilemeyeceğim.

ilk yol bir hayalim olsun gerçekleşti, oley hissini yaşamak. çocuklar gibi şendik şeklinde aptalca sırıtmak.

diğer yol ise bu kadar fazla eksikle gerçekleşen bu hayalin içine tükürmek.

ikisi de mümkün.

ortaya karışık yapayım diyorum..yani..ikisi birden, azar azar..

Yol uzundu. Canım sıkkındı. Yolları yutarcasına seven benim için bile zevksiz ve geçmek bilmeyen bir yolculuktu. ama olsun. ülkenin en ünlü sayılabilecek tatil beldelerinden bir bir geçtim. Güzel insanlar gördüm. Kalben diyorum, kalpleri güzel insanlar. Denizler, sular, dereler, koylar, ormanlar, ovalar gördüm.

Yola çıkarken ince pardesümleydim, menzile vardığımda beni fırtına ve yağmur karşıladı.

12 dereceyle yola çıktık, 4 dereceyle eve vardık.

Yoldaki en ilginç an ise muavinin şoföre sorduğu bir soru ve şoförün verdiği cevap idi sevgili ve sabırlı okuyucu:

-Bu yol biter mi Abi?

-Biter..Ne yollar bitmedi mi?

***


Döndüm ben, hayırlı olsun.

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Hayırlı olsun. Tüm yollar sevdiğin bir yere çıksın Üç temmuzum.

uctemmuz dedi ki...

bu da mümkün, olasılıklar içinde.:)