26 Ekim 2010 Salı

bir takım yetenekler

hayatın içinden gelmiş insanlar vardır. yetenekleri:durum okumak.

genellikle kalabalık ailelerde büyümüşlerdir. kardeşler, kuzenler, yeğenler, halalar, dayılar, abla ve abiler..

çok fazla kişiliğe, derde, sevince, dedikodu ve entrikaya, barışmaya ve affetmeye tanık olmuş, taraf olmuşlardır.

sorun çözmeyi bilirler. ne zaman hamle edeceklerini, ne zaman alttan alacaklarını, sadece söyleneni değil söylenmeyeni de duymayı bilirler.

kişisel karakterleri farklı farklıdır. bencil olanları, bu yteneği kendi kişisel zaferleri için kullanmayı seçenleri de vardır...
alevlenen ortamları ferahlatmayı, gerilmiş sinirleri kahkahaya çevirmeyi bilenleri de.

ama bu tecrübeli insanlar ortamın her anını farkederler.
karşısındakinin bakışındaki farklılığı
ona söylenmiş yüzlerce kelime arasından hiç alakasızca imdat diyen tek kelimeyi farkederler.
o kelimenin üzerine gidip seni çözerler.

ben o insanları severim.

23 yorum:

uctemmuz dedi ki...

yazının meali:

ortalığı mok götüyor. işin erbabı biri gelip de temizlese.

Adsız dedi ki...

hheheheeh.. açılım iyiymiş..

ben o insanlardan olmadım..
kalabalık değil inziva benim uzmanlığım..
ama gözlemlerim..
imdat sözcüğün de.. araya sıkışan her bir duyguyu da yakalarım..
ama bununla naapacağımı bilemem..

bu yüzden böyle insanlardan olmadığımdan..
paylaşmayı bilmem.. yükü.. sorunu..
ıhlayıp kaldığım yere kadar taşırım..
başkasına da..
yorgunsun sen diyebilirim..
şunu şununla birbirine kat.. şunu da oraya gönder.. sen de o arada şööle bitir elindekini.. diyemem..

yorgunum o yüzden..

atalet..

laleninbahcesi dedi ki...

böyle durumlarda en iyi çözüm ortadan toz olmaktır...
Bir bilenin notu

uctemmuz dedi ki...

bana inanın..yazının bir yerlerinde ikinizin de adını anmak istedim. Lale ve atalet. farklı yollarla durum okuyan, durumu okuma şekline çoğu zaman gülümseyerek ve hayranlıkla baktığım iki arkadaşım.

şimdi...:)
Lalecim toz ol diyorsan olurum. oki doki. çünkü kendi başıma ne edeceğimi bilemedim, yes.

ataletim..ama bununla n'apacağımı bilemem deme. biliyorsun.Vllahi biliyorsun. kç kereler şahit oldum..bizim şu gri turuncu sayfaların dili olsa da anlatsa.:) böyle diyişini toz ol olarak algılıyorum.:)) e madem ikiniz de toz ol diyorsunuz, tamamdır.:)

yorgunluğa gelince...cık gelmeyelim.:)))anlatamayacak kadar yorgunuz di mi?

kumhavuzu dedi ki...

ben sadece girgira vurmayi bilirim od zaten bilen bilir benim maskemdir:)))

uctemmuz dedi ki...

düşündüm kaldım ha ha.
cevap bulamadım uleynn.
:)))tıkadın beni gece vakti hatun.:))

Esin Bozdemir dedi ki...

çevremde oldukça az böyle insanlar! kimse kimse için kılını dahi kıpırdatmıyor günümüzde! ama eskilerden bilirim...ortalığı iyi idare eden "yaşlı kurtları!"güngörmüşleri...tecrübe + yetenek + karakter...

bana soracak olursanız bende yorgunlardanım!önceden çok yorardım kendimi paralarcasına hoşgörü ve idare etmek anlamında..herkesi anlamay çalışırdım..güğn geldi anladım ki beni hiç kimse anlamıyor...anlamaya çalışmak gibi de bir dertleri yok...ne kırgınlığımın farkında oluyorlar ne de saygısızlıklarının vs...

şimdilerde artık bende zerre kadar kafacığımda taşımıyorum hiç birisini!..değmediğini çok geçde olsa anladım çünkü!...sessizlik ve dinginliğe, samimiyete daha fazla ihtiyacım var...yok ise, değil ise..bende orada olmuyorum...sadece olmak istediğim yerdeyim...gerektiği kadar varım!..
:)))sevgilerimle...fazla uzattım :)))

uctemmuz dedi ki...

yok yok uzamamış hiç, zevkle okudum.:)
insan yoruluyor evet ama birbirimiz için çabayı bizler de bırakırsak iyice yok olacak ilişkiler. halbuki herşey insanla güzel. ve yok olduğunu sandığımız güzel insanlar hala orada.:) ciddi söylüyorum.galiba biraz da doğru zaman doğru insan meselesi. çözemediğim zaman koşup blogdaki dostlere sormam bu nedenle. buradalar çünkü..:)

kumhavuzu dedi ki...

süper yapmisim yorum hedefe ulasmis:)))
aklini mesgul edenlerden bir nebze olsun uzaklasmak iyidir.
Sonra bi bakmisin o konuyla ilgili bir farkli düsünce üretmisin:)) reset attiririm ben adama:))))))

uctemmuz dedi ki...

ha ha haaaa...))ya süpersin sen.:)))
aynen aynen. sen gel arada resetle beni olmadı, donk diye vur, bilirsin illa ki kopuk kablo temas eder bu durumlarda..)))

kumhavuzu dedi ki...

bak negüzel be Ünsüm..herseye ragmen böyle kahkaha atabiliyormuyuz.Gücümüz yerinde demektir hala.
Sevgiler benden sana

uctemmuz dedi ki...

benden de sana sevgiler dünya güzeli hatun. yalnız bak sana diyeyim, bazen bu meziyetimizla fazla övündüğümüzü düşünüyorum.:)))yine de iyi ya, olsun.

kumhavuzu dedi ki...

Ataletin Ö süne..Övünmek:)

hahah..ya anacim varolanimizla övünelim..eger övünmekse bu

kumhavuzu dedi ki...

cok uzun yazmis gene..ben yorum yazmaya kalksam oda uzuyacak valla vaktim yok:D dedikoduya bak

uctemmuz dedi ki...

övünmek derken, herbişeyi kahkahaya vurup suyun üstünde kalmaya çalışıyoruz ya. onu diyorum. suyun üstünde miyiz, dibine mi vurduk anlayamıyoruz gülerken.:)))
amannn..boşver be tatlışkom.
seninki dedikoduya girmez alenen yazmışsın. atalet okursa sevinir bile.üçün kocaman öptü seni buradan.:)

kumhavuzu dedi ki...

biraz üstüne üstüne gitmek geldi icimden.Ama cok sessiz baksana hala tepki yok.P yi düsünüyo heralde.P patlamak,patlican(mor ya)

uctemmuz dedi ki...

:)))bak benim başıma iş açtıracak..kardeşim kendi blogundan söylesene bunları. ha haaa..şaka ediyorum, sanırım ataletim yorum altlarını okumayı bıraktı. benle ilgilenmiyo.
ay bir de...nasıl günlük vazife gibi gezerdik birbirimizin sayfalarını..ha kumm..daha mı iyi oldu böyle ne dersin? keyfi keyfi ama çekirdek kadro olarak takılıyouz.

kumhavuzu dedi ki...

iyisi kötüsü bilmemde..Uzakta kalsan birilerinin var oldugunu bilmek ve geldiginde onlari yine burada görmek cok güzel be Ünsüm

uctemmuz dedi ki...

burası en rahat ettiğim yer.:)

Adsız dedi ki...

kibele kibele..
alemsiniz ayol..
bi güzel yazışmışlar..
hala işte olan ataleti düşünen yok =)..

alsam burdan kopyalasam bütün bu yorumları.. benim Ö ye..
ve hatta p ye..

canlarım..

okuyorum yazıları da..
ilgileniyorum sizlerle de..
okuyorum yorum altlarını da..
özlüyorum eski çekirdek meyve ne ise o zengin bilog günlerini de..
seviyorum sizi de..
ve ..

o kadar bitti..

kocaman öpücükler burda dursun arada kullanın diye..

=)

atalet

uctemmuz dedi ki...

evet, coştuk biz kendi kendimize atalet.şu syfadan böyle bol yazışmayı özlemişim. yok, sana lafımız yok. hepimiz bir gaile içinde, farkındayız.:) üstelik böyle sakin sakin görev yapar gibi olmadan blog yazmak bana daha iyi geliyor. öpücükleri aldık,bilmukabele.:)

kumhavuzu dedi ki...

Ünss yaaa niye alttan aliyosun gene anlamiyorum.
Tabii sitem var
özlem var
Allah allaahhh

uctemmuz dedi ki...

ha haaa...ne alttan alması yahuuu.:))ne düşünüyosam yazdım işte, hızına ayak uydurmaya çalışıyorum.:)))
bak en tepede benim bi yazım var hatırlıyo musun? hıh işte o yazı bu tür bir durum nedeniyle yazıldı.:)hala da kendime gelemedim üstelik. sinirli ve üzgünüm. hala nasıl çözeceğimi bilmiyorum.
ve şu blogspot aleminde bi tek üye ben kalsam yine de yazarım.çünkü en rahat anlattığım yer burası.
ama sizlerle olmayı tercih ederim o gerçek.:)